Söndag

Sitter med datorn i knäet och ska försöka motivera mig till att börja plugga. Imorgon börjar sista VFU:n någonsin (om jag klarar den, men det ska inte vara något problem). Jag ska också försöka hitta tid att sitta med Erika och fila lite på C-uppsatsen innan vi skickar in den till handledaren för (förhoppningsvis) sista gången.

Just nu går allt så himla fort. Både på gott och ont. Jag känner att det ska bli skönt att få börja arbeta och tjäna lite pengar så att man kan unna sig saker och bjuda Daniel på middagar och bio och resor och ALLT han vill ha (som jag har råd med). Å andra sidan är det bara sommaren som är tryggad i jobbväg. Jag vet inte alls vad hösten för med sig. Förhoppningsvis kommer jag trivas på avdelningen och förhoppningsvis trivs de med mig och vill att jag jobbar kvar. Annars är det bara att söka andra jobb. Hoppas bara inte att jag hamnar i en period av arbetslöshet för det ligger verkligen inte för mig att gå hemma och inte göra något. Jag skulle dö av rastlöshet.

Utomhus börjar våren titta fram (igen). Denna gång är den här för att stanna hoppas jag. Snön på taket på huset mitt emot har nästan försvunnit helt och jag hoppas att den inte kommer tillbaka på ett bra tag.

Igår uttryckte Daniel en önskan om att äga ett biljardbord. Oj tänkte jag, var ska det få plats? Vi får helt enkelt flytta till en trea så att vi får ett rum enkom för detta biljardbord. Han sa också att han kunde nöja sig med en darttavla i vardagsrummet så länge. Inte en chans. Dart är bar-sysselsättning och eventuellt en utomhussysselsättning. Det kommer inte hänga en darttavla i mitt hem så länge jag får bestämma (och det får jag ett tag till hoppas jag). Han får helt enkelt hoppas på en större lägenhet och ett biljardbord.
//Cissi

Kommentarer
Postat av: Kurt-Anders

Vi har ju biljardbord i grannhuset som man kan låna :)

2011-03-06 @ 18:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0