Stilltje

Nu har bloggen fått vila ett tag och det är dags för en nystart. Nytt år, nya erfarenheter och framförallt: nya mål.

Jag är nyss hemkommen från en underbar resa. Jag och Daniel har varit i Marocko i en vecka och nu är vi tillbaka i allvaret. Det är mycket som händer nu och bland det viktigare är att jag bestämt mig för att börja satsa på min träning och kosthållning. Låter kanske som ett typiskt nyårslöfte, men se det är det inte. Jag har tänkt på det en längre tid och nu när jag är uppvilad och full av energi ska jag passa på att kanalisera det åt rätt håll. Mitt liv behöver en vändning och det är nu jag gör den.

Har hittat en värdefull app till min iPhone, som räknar kalorier och som man ska fylla i allt man äter. Det motiverar mig till att inte äta en massa skit då det hamnar i appen direkt, och det ser ju faktiskt itne bra ut.

Idag är det första dagen jag försöker mig på detta och ikväll ska jag ge mig ut på ett litet träningspass. Man ska inte börja för hårt och med min astma kan träning vara ett problem. Men som sagt, motivation i topp. Ska fixa en ypperlig spellista och sen är det bara att köra.

Förresten har jag tenta i morgon och den kommer gå hur bra som helst. Bara jag kan låta bli internet för en stund och läsa det sista som ska tryckas in.

Så nu gäller: En kopp te (4 kcal) och tentaanteckningar. Wihoo.
//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0