Vilken vecka!

Jag har verkligen inte haft tid att skriva någonting! Har pendlat till Motala i tre dagar och åkte med bussen klockan 06:12 på morgonen. Kom inte hem förrän vid 17-18 och då somnade jag direkt i soffan. Har fått göra en massa roliga saker. Exempelvis har jag fått hålla i sårhakar vid knäledsprotesoperation och höftledsprotesoperation. (wow!) Dessutom har jag fått sköta sugen (suga bort allt gojs i såret) och apparaten man bränner av kärl med. Detta kallas att assistera vid en operation. Vanligtvis är det AT-läkarnas uppgift, men de var så mesiga där att jag tog över uppgiften. AWESOME!

Har också fått gå med en narkos(anestesi)-syster och fått sätta en larynxmask och ge en massa läkemedel (sövande och smärtlindrande). Såå spännande! Kanske ett yrke för mig? Det får framtiden utvisa.

Nu ska jag ladda inför kvällen. Ska först träffa det kära SSKål och inviga lite nya festisar och sedan ska jag ha myskväll med Yasmin och Vick. Awesome! Idag är jag pepp pepp PEPP!
//Cissi

Kommentarer
Postat av: Lena

Wow Cissi! vilken bar op-personal då måste ha haft i rummet, som verkligen litade på dig, och jag tror att det du måste ha ett yrke där det händer lite, så varför inte ;), ha en trevlig kväll med dina vänner...Kram

2010-04-17 @ 15:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0