Stryk ska ni ha!!!

Igår fyllde jag 21 och hade ett "litet" släktfika. Det gick på det stora hela bra bortsett från att min mamma gav mig en jättefin, jättestor jordgubbsplanta att ha på balkongen. Det låter kanske supermysigt och trevligt men nu är det så att jag inte kan äta jordgubbar och inte har kunnat göra det på cirka 10 år. Bara en tanke...

Hela dagen igår var jag ledig, men fick inte mycket tid över i alla fall eftersom att det var så mycket att fixa inför kalaset på kvällen. Hade dessutom en massa körlektioner, men fick ingen födelsedagsrabatt. Snåle j*kel. :P

Idag hade jag praktik större delen av dagen. När jag kom hem hann jag plugga lite och sen skulle jag iväg på ett möte med de andra ledamöterna. Skulle träffa Erika ungefär 5 minuter innan. Här börjar mystiken. Hon skulle gå men när jag ringde för att fråga var hon var så var hon i en bil. Sa att hon fick skjuts av en kompis som kom förbi... (Hmm. Hon skulle plugga sa hon, men det kom jag ju inte på förrän efteråt...) När hon äntligen kom så var det inga andra där. (Hm, konstigt). Vi gick runt på hela Örat, men det var stängt och mörkt överallt. Vi gick istället till Cellskapet för att kolla så att de inte satt där istället. Det gjorde de inte heller. (hmm..) Erika ringde då till Björn (sa hon i alla fall, jag är så himla godtrogen!) som sa att mötet var inställt för de andra ledamöterna hade någon tenta eller något. (hmm) Han hade tydligen skickat ut ett mail om att det var inställt, som jag inte sett. Erika föreslog då att vi skulle gå till HUB för att kolla om mailet hade kommit. Jag hade inte lust med det så sa att jag inte hade sett något när jag kollade för några minuter sedan. Hon sa då att hon i alla fall ville kolla några böcker som hon behövde låna på HUB. Sen mummlade hon lite och kom fram till att de kunde vänta till imorgon.

Jag hade ett ärende till apoteket så vi gick dit innan vi skulle gå hem till mig för att hon skulle låna vår skrivare, då hennes var trasig. (hm, varför skrev hon bara inte ut på HUB? Snåle jävel). På vägen hem fick hon för sig att vi skulle ned på stan och fika. Eller i alla fall shoppa lite, för hon behövde prompt ett vitt linne till imorgon. (skumt?) Jag avstyrde det så vi gick hemåt istället. På vägen hem sölade hon som få. Skulle plocka vitsippor och pratade i telefon när jag höll på att berätta något för henne. Jag blev så himla irriterad på att hon bara avbröt och var oförskämd att jag skällde på henne och gick snabbare.

När vi kom hem och öppnade ytterdörren så stod BJÖRN (!) i hallen. (vad FAN gjorde Björn i min hall?!?) När jag släppte honom med blicken så såg jag att det var typ 10 pers till i min hall. De hade tydligen ordnat en överraskningsfest och höll på att laga mat! :D Jag är världens dummaste (eller så är de världens smidigaste eller så är vi en perfekt kombination). de hade tydligen planerat detta i typ tre veckor på Facebook (jäääkla facebook) på Daniels initiativ. De som var här var: Erika, Daniel, Björn, Patrik, Sandra, Alexander, Emma, Vickan, Yasmin, Jessie, Evin, Stefan och Therese (fast de tre kom lite senare). Fy tusan var överraskad jag blev. Det enda jag kunde säga i en halvtimme var "stryk ska ni ha". Fick en massa fina presenter (exempelvis en superjättefin tavla som ska hänga i hallen).

Jag känner mig så lycklig att jag har en sån underbar pojke och så underbara vänner. Kände mig så omtyckt eftersom att de ville göra något sånt här för mig. Börjar nästan gråta av glädje. Detta var den bästa kvällen i mitt liv. Och definitivt det bästa födelsedagskalaset.

Tusen tack för att ni finns och för att ni är bäst. Ni förgyller mitt liv underbara människor! All min kärlek till er! ♥♥♥
//Cissi

Kommentarer
Postat av: Erika

haha, jag fick lite dåligt samvete där mellan alla dissar men jag härdade ut som den man jag är ;) Älskar dej CisSi <3

2009-05-07 @ 12:14:52
URL: http://metrobloggen.se/nurse2be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0