Söndag... igen

Så var ännu en helg över. I fredags var det fredag den trettonde om någon nu har missat det. Jag märkte det klart och tydligt i alla fall. Jag jobbade ute i Lambohov på förmiddagen tillsammans med en av mina brukare och det var ett väldigt konstigt pass... Dit kom jag genom att cykla, motvind hela vägen och uppförsbacke nästan hela vägen. Dessutom underskattade jag min förmåga att cykla så jag var där ungefär tjugo minuter innan min brukare dök upp. På dagcentret hade de p-möte så jag blev förvisad till ett litet rum och fick sitta där och vänta i tills brukaren kom. Inte världskul direkt. När jag slutade kom brukarens färdtjänst och jag lyckades fjäska till mig lite snålskjuts med min cykel en bit på vägen. Han sa att han skulle släppa av mig nära stan, men jag hamnade vid ett öde Coop Extra någonstans helt öde ytan en aning om vart jag skulle. det hela slutade med att jag irrade omkring i Garnisonen och lyckades cykla i en rondell. När jag väl såg sjukhuset kunde jag orientera mig.

Efter denna pärs åt jag en supertrevlig lunch med Evin och det var en av de få saker som gjorde min dag genomlidlig. När jag kom ut från lunchen såg jag att min cykel fått punka... På bakdäcket.. :( Det var bara att lämna in den på vägen hem. Jag bad killen som skulle fixa punkteringen att fixa pakethållaren också när han ändå höll på och hela kalaset gick på sjuhundra spänn. Jag längtar verkligen efter att lönen ska komma...

På kvällen var det sektionssittning (vilket jag inte alls var sugen på ) med temat otur dagen i ära. Jag gick dit i en helvit klänning och låtsades att jag blivit lämnad vid altaret... Det funkade ju i alla fall. Ett stort tack till alla er som förgyllde min kväll. Jag vet att jag var väldigt tjurig innan jag kom dit, men det ordnade ni snabbt när jag trots allt dök upp :D Älskar er alla.

I lördags började jag jobba klockan tolv och har nu jobbat i tjugofyra timmar. Bra med pengar att jobba så länge på en helg. :D Såg tyvärr finalen i Melodifestivalen och jag lämnar det ämnet utab vidare kommentarer.

Idag har jag inga speciella planer, tänkte mest ta det lugnt kanske plugga och städa lite. Kanske till och med ta i tu med alla papper (ha inga för höga förväntningar nu älskling...). Juno har varit ensam i ett dygn stackars katten, för Daniel sov hos sina föräldrar i natt. Så när jag kom hem fick jag bära omkring på henne i nära en kvart. Hon har förresten fått ett nytt foder som hon hatar. Hon matvägrar och har gjort så i ett par dagar. Hon äter bara när hon är riktigt hungrig. Vi måste nog köpa det dyrare fodret om hon inte ger sig snart. Det är ju inte så att hon svälter men man ser tydligt vad hin tycker om detta nya foder.. Bestämd liten kisse det där.

I veckan som kommer ska jag jobba tre dagar (mån-ons) och på lördag är det dags för Goldfever. Det ska bli superkul! Måste nog plugga idag när jag tänker efter. Hinner nog inte med det annars. :/ På tisdag är det någon som har namnsdag, grattis i förskott! <3

Puss på er alla
//Cissi

Kommentarer
Postat av: Challe

PUSS på dig!

2009-03-15 @ 18:20:44
Postat av: Vickan

äsch vad är det för mjäk med kissen? ge bara det billiga fodret så får väl katten inse att hon bara får det. vet några som gjorde värsta misstaget genom att börja ge katten dyr, fin skinka. nu kräver den det kl:5 på morgonen...

2009-03-16 @ 21:02:25
URL: http://intoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jadu Vickan. Vi mjäkar inte, hon tjafsar bara lite. Hon ger sig snart :)

2009-03-16 @ 21:38:45
Postat av: Vickan

haha, kanske ska tillägga att jag inte är väldens största fan av katter... om nu inte det märktes :p

2009-03-17 @ 23:23:51
URL: http://intoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0