Tillbaka till verkligheten... eller?

Nu är jag hemma efter ytterligare en vecka av jobb i Skåne. Denna vecka gick betydligt snabbare än vad jag hade tänkt och jag ser fram emot (eller?) den sista veckan. Kanske mest för att ha den gjord. Det kommer vara så mycket skönare att jobba i Linköping.

Det bästa med att vara hemma är att träffa min älskade sambo. Han är finast, bäst och vackrast och jag älskar honom massor. Jag tjatar om det, jag vet, men jag kan inte rå för att jag är kär. Så är det med det.

Jag måste bara berätta en sak som hände under den gångna veckan. Nerma och jag belv förföljda av en tjej (cirka 8 år) under en av våra raster. Hon träffade på oss när vi hoppade lite på en stor studsmatta. Efter att hon hoppat ett tag med oss så följde hon efter oss när vi köpte glass och även när vi gick ut för att äta den i solen. Vi satte oss i några trädgårdsfåtöljer. Hom gick då fram till Nerma och frågade om hon fick sitta i hennes knä. Svaret blev då - Varför? Kan du inte sitta i en egen stol? Flickan såg något snopen ut och satte sig i en egen stol. Senare kom jag och Nerma fram till att Nerma har en väldigt låg EQ.

Jag har fått en ny hoppy också. Smyckestillverkning. Det kommer att bli en dyr hobby misstänker jag. I alla fall innan man införskaffat grundutrustningen. För närvarande har jag tre pågående projekt:

- Klädsömnad. Går inte så bra, hittar inga billiga (läs gratis) mönster
- Akrylmålning. Har påbörjat en målning, men det var för ett tag sen och nu har jag tappat motivation och inspiration. Måste faktiskt medge att jag gjort klart några tavlor...
 - Smyckestillverkning. Började idag på "riktigt". Har kollat upp bra internetsidor för tillbehör samt gjort en budget för hur mycket det kommer att kosta. Jag har varit intresserad av detta en längre tid, men idag fick jag tag i en billig (och bra!) bok, som inspirerar mig.

En sak som är gemensam för alla dessa hobbies är att jag äger böcker om varje ämne. Det är så allt börjar. Men helt ärligt tror jag mest på smyckestillverkningen. Just nu i alla fall.

Jag åker tillbaka till Skåne på lördag och stannar i en vecka till, sedan är jobbresandet klart för min del. Skönt skönt. Nu ska jag njuta av min ledighet och kanske starta ett renoveringsprojekt hemma?


 
//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0