Äntligen fredag

Nu har jag inte skrivit på ett tag igen. Konstigt att jag inte fått in skrivrutinen än... Så kan det vara..

Det har hänt en hel del sen sist och jag kan väl börja med att berätta att jag köpte byxorna men inte skorna till Erikas stora förtret. :P

Jag var på SSKålintervju igen i måndags och fick svaret igår. Jag kom inte med. Det i sig var ingen stor grej alls. Det som var värre var att alla andra, förutom Erika då, som jag umgås med kom med i SSKål. Anledningen till att jag inte kom med kändes ju inte heller superbra. Jag var en "ledartyp", och de tyckte därför att jag skulle söka nästa år istället. Men då tycker jag att halva grejen är förstörd. Då kommer jag gå termin fem och inte ha långt kvar på utbildningen. Dessutom kommer ju de flesta, som jag umgås med, redan ha gjort sitt festeriår. Inte så roligt att det blev såhär. Men det är så det är och nu kommer jag ju kunna jobba så mycket mer i höst och i sommar istället.

Jag lämnade in min dator förra fredagen. I måndags ringde de och sa att den var klar. Eller så klar som den kan bli. Han trodde nämligen inte att den skulle leva så länge till. :( Kretskortet hade blivit skadat av att datorn var för varm för att fläkten inte fungerade ordentligt. Vilket skit, tyckte jag, det är väl bara att byta? Men se det var det ju förstås inte. Kretskortet hos en bärbar dator var tydligen något av det dyraste och ett nytt skulle gå på ungefär 4000-6000:- och då kan jag lika gärna köpa en ny dator. Han som ringde sa just det, att det var dags att jag börjar titta efter en ny dator om jag vill ha en bärbar.

Eftersom att jag ändå hade tänkt köpa en ny dator så småningom hade jag redan börjat förhandla med Daniel om han ville köpa min dator billigt så att han kunde plocka isär den eller göra vad han ville med den. Han skulle köpa den för wn tusenlapp eller så. Men efter detta sorgbesked från reparatören bestämde jag mig för att jag inte kunde ta betalt med gott samvete. Så Daniel fick datorn. Jag behöver egentligen pengarna till en ny dator med mitt samvete är större än vad mitt behov av pengar är. Som tur är tycker jag.

I onsdags fyllde Erika och Jessica år. Vi fixade ihop värsta överraskningskvällen åt dem, med en runda på stan med olika deltävlingar om vem som blev det bästa födelsedagsbarnet. Mer att läsa om detta finns på Erikas blogg: www.metrobloggen.se/nurse2be.

Igår efter bg åkte jag, Daniel och Challe till IKEA för att göra våra plånböcker lättare. Vi kom hem från Tornby med två stora kassar IKEA-saker, ett klösträd till katten och lite smått och gott från ICA Maxi. I djuraffären fick vi litenyttigt kattgodis till katten som var bra för tänderna och så köpte vi två leksaksmöss i läder. När vi kom hem skulle vi åka direkt till Norrköping för att hinna hämta ut datorn innan det stängde och dessutom hälsa på Daniels familj när vi ändå var i stan. Därför plockade vi bara in kylvarorna och lät allt det andra stå. På kvällen då vi kom tillbaka från Norrköping hade katten tuggat sig igenom alla påsar som fanns, allt från plastförpackningar till kuddar till påsen med kattsanden. Hon hade dessutom hittat allt godis, ätit upp det, hittat mössen och tagit dem med. En av dem hittar jag inte ens och den andra saknar en svans. Efter bara tre timmar!! Jäkla katt säger jag bara. Sjukt onödigt av henne att göra så och sjukt onödigt av mig att bli så sur, men det blev jag i alla fall.

Idag har vi haft seminarium på förmiddagen och på eftermiddagen har jag varit på ett medarbetarmöte på jobbet. Det gick bra och när jag kom hem var jag helt sjukt trött. Jag vet inte varför, det måste nästan vara att jag haft en så hög grundstressnivå att kroppen tillslut inte orkar mer. Jag somnade därför på soffan och sov  i kanske en och en halv timme. Plus/minus för jag vet inte exakt när jag somnade. När jag vaknade hade Daniel värmt mat åt mig och dukat åt mig i soffan. Han är världens bästa. ♥ Sen, för att göra saken bättre, kom glassbilen så jag sprang ner och köpte en liten (stor) påse med glass... :D

Nu sitter han och spelar Guitar Hero III och jag sitter och önskar att jag orkade gå och lägga mig. Ska kanske uppfylla den önskningen... :)

En god natt till er alla (Hoppas att inte Per ringer i natt igen, vad fan ville han egentligen?)

Puss och kram!
//Cissi

Kommentarer
Postat av: Erika

måste ju påpeka att jag faktiskt aldrig fick nåt pris för att jag vann tävlingen :P <3

2009-04-04 @ 09:19:08
URL: http://metrobloggen.se/nurse2be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0